Als je jezelf in een lijstje zou stoppen; wat voor plaatje krijg ik te zien? Wat mag een ander zien, of nog beter, hoe wil je gezien worden?

Als jouw bedrijf gevangen zou moeten in een plaatje; welke plaatje zou dat zijn? Welk beeld zegt alles over wat jij erover te zeggen hebt?

Als anderen het over jou of jouw bedrijf hebben… wat hoop je dat er gezegd wordt over je? Hoe zou je graag herinnert willen worden? Oké, dat is wellicht niet zo fijn om over na te denken maar het helpt je wel om vandaag de dag uit te stralen wat je wilt laten zien.

– als jij je bedrijf zou moeten vangen in een beeld –

Een beeld van iemand hebben. Het is zo gepiept. Je ziet iemand, je hoort iemand praten of deze gaat nog sneller, je hoort anderen over iemand praten. Het roept wat op, je ontwikkelt een mening et voilà, een beeld is gevormd. Zo snel gaat dat. De een staat er gelukkig wel voor open dat dat bijgesteld kan worden maar een ander kan daar behoorlijk vasthoudend in zijn. Gevolg: je doet er niet zoveel aan maar het doet je wel veel.

”Je doet wat je zegt, je zegt wat je doet” ”dat mag gezien worden”

Met een bedrijf werkt dat eigenlijk ook zo. Je bouwt een naam op, je levert wat je zegt te leveren. Je doet wat je zegt, je zegt wat je doet. Je hebt mensen met je mee maar het kan je ook gebeuren dat je mensen tegen je krijgt. Het misgunnen van succes, een ontevreden klant die dat graag verspreidt, een mening over jou persoonlijk, aannames van anderen die rondgaan… Het zijn lang niet altijd dingen waar je invloed op hebt maar wat wel degelijk invloed heeft op jouw en je bedrijf.

Waar je trots op bent mag gezien worden! Eigenschappen die je maken tot wie je zijn mag je laten zien maar ook je uiterlijke kenmerken die jou zo typeren. Wat wil je koesteren? Kies elk aspect zorgvuldig uit en durf te delen! Je werkt zo aan je zelfvertrouwen en daarmee kun jij heel veel meer hebben.

– wat wil jij laten zien? –

Hoe doe je dit voor een bedrijf? Eigenlijk precies zo. Leg vast waar je goed in bent en deel dat op de manier die werkt voor jouw zaak. Waar sta je voor? Wat wil je laten zien? Wil je klanten werven of alleen je uitstraling delen? Dat zijn afwegingen die je moet maken zodat je gericht te werk gaat. Zorg dat het kwaliteiten zijn die je laat zien, die trots uitstralen. Zie het als een verlenging van je visitekaartje.

Vang die eigenschap, dat beetje kracht en laat zien waarin jij uitblinkt!